Новини

змінити період

Яка думка українських працівників у сфері металургії про нововведення в імпорті та експорті металобрухту

Яка думка українських працівників у сфері металургії про нововведення в імпорті та експорті металобрухту

У 2016 році недолік українського ринку металобрухту складе 585 тисяч тонн. Це становить більше 15% від дійсної потреби. Таку інформацію надав «Інтерпайп» — вони є ключовим користувачем металобрухту в Україні.

За словами «Укрметаллургпрома» за рік без місяця в 2016 році на підприємства металургії було поставлено майже три мільйони тонн сировини. Ключовою причиною дефіциту вважають занадто маленькі обсяги заготівель. За даними підприємства, за минулий період збір знизився до трьох мільйонів тонн. Це трохи більше ніж на 20% менше, ніж у 2015, і на 36% менше, ніж у 2014.

Враховуючи таку ситуацію, «Інтерпайп» в листопаді вперше закупив металобрухт для свого електросталеплавильного комплексу. Таку можливість підприємству дало зняття п’ятивідсоткової мита на брухт металів. Нововведення було зроблено у середині осені минулого року.

Кількість імпорту з Росії і Молдови не зменшувалися так само в січні і лютому. Крім цього, розглядаються й інші варіанти зменшення недостачі матеріалів. Так само на підприємстві сподіваються, що Укрзалізниця продасть металобрухт. За попередніми розрахунками, їх запаси становлять не менше 400 тисяч тонн. При продажу цієї сировини ситуація на ринку металобрухту значно покращиться.

Одночасно з цим Арселорміттал Кривий Ріг признаються, що ще не імпортували таку сировину. Однак компанії дуже допомагає наявність мита розміром 30 євро/тонна при вивезенні металобрухту. За словами гендиректора підприємства, їх поставки не покращилися, але і не стали гіршими.

Ростислав Шурма, гендиректор Запоріжсталі, теж прокоментував ситуацію. За його словами, підвищення мита на експорт значно поліпшило поставок на підприємство. Після того, як це сталося кількість брухту на складах зросла. З 2−3 тисяч тон запаси склали 60 тисяч тонн. Це дозволило підприємству пережити найкритичніший період дефіциту брухту — зиму.

Все почалося з того, що Верховною Радою України були прийняті два законопроекти впливають на зовнішню економіку сфери брухтозаготівлі. Були змінені розміри мит на експорт і імпорт брухту. Експорт може здійснюватися за умови мита в сумі 30 євро/тонна. Мито на імпорт була скасована. Процес експортних поставок помітно спростили. Посприяло цьому процесу звернення керівництва УАВторметресурса до прем'єр-міністра України. Вони просили скасувати закон, який був ухвалений Верховною Радою 12 липня минулого року.

Дивитися всі новини